Consiliul Unirii

Unirea Face Puterea

A fost lansată Antologia Pedagogică “PEDAGOGI ROMÂNI NOTORII din Basarabia Interbelică și Postbelică”

G.Martea,pedagogi romani notorii,copJoi, 10 septembrie, a avut loc la Biblioteca Națională de la Chișinău lansarea Antologiei Pedagogice “PEDAGOGI ROMÂNI NOTORII din Basarabia Interbelică și Postbelică”, coordonator – Virgil Mândâcanu, membru al Consiliului Unirii

Înainte de a începe prezentarea antologiei și a discursurilor autorilor, a altor persoane prezente, a avut un Discurs  Galina MARTEA, doctor în științe economice, academician de onoare al învăţământului universitar, savant, pedagog, scriitoare, poetă, membră a Consiliului Unirii, pe care îl reproducem mai jos. La acest act important pentru procesul și sistemul educațional din spațiul de dincoace de Prut au asistat mulți profesori, oameni de cultură și de artă. Din partea Consiliului Unirii au luat cuvântul doi dintre coordonatori – Vitalia Pavlicenco și Anatolie Caraman.

G.Martea,foto,Art1Galina MARTEA; Onorată asistență, stimați colegi, bună seara!

Din prima clipă aș dori să vă felicit cu începutul unui nou an de studii și cu evenimentul de astăzi, care va fi un nou prilej pentru noi discuții, schimb de opinii, cooperare în a dezvolta cât mai bine sistemul de învățământ național în corelație cu cel mondial. Totodată, vă mulțumesc mult și sunt onorată pentru faptul că mi s-a oferit ocazia și mi-ați rezervat spațiul necesar pentru a fi parte componentă a acestui eveniment cultural din istoria națiunii și a pedagogiei române.

Stimată asistență, astăzi participăm la o acțiune nobilă, la o acțiune extrem de importantă pentru poporul român, pentru întregul sistem de învățământ național din țara noastră și, în special, pentru cadrele didactice ce au menirea să educe omul și societatea acestuia. În acest context aș dori să menționez, că o societate devine civilizată și dezvoltată doar dacă are la baza ei un sistem de învățământ național performant. De aceea, sistemul de învățământ, care este produs și valoare a dezvoltării sociale, trebuie să fie promovat și susținut de către stat și întreaga societate cu toată stima și responsabilitatea. Aceste cuvinte rostite nu trebuie să mai pară doar niște exclamații frumoase, ci să fie reproduse în practică și teorie cu adevărat, astfel participând în mod direct la educarea, instruirea și dezvoltarea unei personalități autentice, parte a unei societăți autentice. Când vorbim despre dezvoltarea personalității, aceasta înseamnă că este vorba despre fiecare individ al țării și fiecare copil-elev din unitatea de învățământ. Elevul de astăzi este capitalul uman al țării, capitalul de producție și de bunuri materiale, capitalul uman care dezvoltă societatea de azi și de mâine.

IMG_5407De aceea, în procesul de instruire a copilului urmează a fi aplicate cele mai noi tehnici de educație bazate pe formarea personalității și identității omului, iar cadrul didactic trebuie să fie persoana cu cea mai bună pregatire profesională. Cadrul didactic și managerul școlar trebuie să se prezinte ca un adevărat factor de producție al programelor școlare, trebuie să cunoască explicit și clar noțiunea reală a instruirii și a administrării, astfel fiind un model al cunoașterii atât pentru sine cât și pentru elevi. Cadrul didactic trebuie să fie persoana cu un intelect ridicat și cu cunoștințe vaste în diverse materii și domenii de activitate, astfel contribuind substanțial la formarea unei culturi instituționale și la formarea unui echilibru intelectual care să motiveze și să dezvolte randamentul școlar prin toate formele și acțiunile realizate. Prin manifestarea pozitivă a tuturor activităților școlare, astfel se va forma rezultatul care va determina capacitatea intelectuală a unitatii de învățământ și dezvoltarea personalității individului în parametri de echitate socială. În așa mod, elevul ca și profesorul și managerul școlar, parte componentă a instituției școlare, va fi privit ca un partener strategic în acțiunea de dezvoltare a școlii și a societății. Iar prin relația respectuoasă și reală dintre managerul școlar, cadrul didactic și elev se vor sincroniza toate acțiunile care vor deveni o condiție indispensabilă pentru a influența pozitiv la formarea unei personalități și societăți adevărate. În obținerea unor asemenea acțiuni cu efecte pozitive în dezvoltarea omului și a societății este prezent cadrul didactic, care, cu intelectul său, tinde mereu spre desăvârșire și promovare a succeselor respective.

Națiunea română, ca și alte popoare, își are meritele ei. Apariția Antologiei Pedagogice “PEDAGOGI ROMÂNI NOTORII din Basarabia Interbelică și Postbelică, volumul II”, coordonator Virgil Mândâcanu, demonstrează acest lucru și este o contribuție de o valoare aparte pentru creația și literatura română, pentru patrimoniul național român și pentru întregul sistem de învățământ   național. Editarea și lansarea acestei antologiei este o realizare substanțială pentru țară, societate și națiune. Succesele respective în publicarea acestui volum de carte este contribuția Domnului Virgil Mândâcanu – doctor habilitat în științe pedagogice, profesor universitar, pedagog și maestru cu renume în arta de a fi Om și Pedagog, scriitor, jurnalist și autorul cărții în cauză. Dl Mândâcanu de o competență excelentă, valorizează cu multă atenție importanța profesiei de pedagog la cel mai înalt nivel. Voi fi onorată să menționez încă odata, că dl Virgil Mândâcanu este pedagogul, personalitatea și identitatea pedagogică autentică a națiunii române. Deci, să-i aducem mulțumirile noastre dlui Virgil Mândâcanu pentru efortul realizat în publicarea acestei antologii pedagogice și pentru activitatea pe care a realizat-o timp de o viață în domeniul educației și instruirii. Această lucrare cu o asemenea tematică este prima în cadrul țării, care pune în valoare locul și rolul cadrului didactic într-o societate. În același timp, aș dori să-i felicit pe toți pedagogii (E.Alistar, C.Vnorovschi, N.Matcaș, A.Silvestru, I.Bostan, Gh.Ghidirim, V.Caraganciu, I.Buga, N.Bucun, G.Furdui, A.Moraru, V.  Mândâcanu, E.Botezatu, Gh.Baciu, I.Melniciuc, V.Căpățână, etc.) care au fost nominalizați în această antologie în calitate de Personalități și Pedagogi IMG_5406Români Notorii din Basarabia Interbelică și Postbelică pentru contribuția în dezvoltarea învățământului românesc. Totodată, cu o stimă deosebită, le doresc la toți pedagogii din țară și din tot cuprinsul românesc multă sănătate și bunăstare, realizări cât mai frumoase pentru un viitor cât mai senin. Sunt sigură, că numai astfel poporul basarabean, poporul român va promova și în continuare valorile autentice naționale, valorile în a dezvolta omul și identitatea acestuia. Totul depinde de noi, totul depinde de cultura noastră și de crezul națiunii. Urmând această devisă, să sperăm în bine la ziua de azi și de mâine, și să ne păstrăm cu demnitate  identitatea națională în toate acțiunile realizate.

Cu o stimă și un respect aparte, doresc să-i mulțumesc încă odata Dlui Virgil Mândâcanu pentru publicarea acestei lucrări și, în mod special, pentru faptul că și eu fac parte din această antologie pedagogică, fiind considerată în calitate de pedagog notoriu din Basarabia prin cuvântul și  opinia mai multor savanți și personalități academice. Deci, încă odată felicitări și mulțumiri! Iar Dlui Vasile Căpățână (pedagog, scriitor, poet, artist plastic) să-i aducem mulțumirile de rigoare pentru organizarea acestui eveniment cultural destul de important pentru națiunea română, care este demnă de a fi apreciată la justa valoare.

Dacă îmi permiteți, cu această ocazie aș dori să menționez, că prin monografia mea “Sistemul de învățământ – promotor al identității naționale”, editată recent, sper să aduc și eu o mică contribuție in dezvoltarea sistemului de învățământ național. La fel, dacă se poate, aș dori cu această ocazie să dau citire unei poezii proprii din volumul meu de poezii “Durere Tricoloră”, care este dedicată cadrului didactic și, în special, o dedicație în memoria părinților foști pedagogi – Sârbu Vladimir și Xenia.

Deci, poezia:

DASCĂLUL SATULUI

Ţi-a-ncărunţit averea peste vreme,

Fiind supusă serilor târzii,

De-a lungul anilor au ştiut să-ţi cheme

Numele doar nişte copii.

 

Şi te-ai simţit cu ei atât de bine,

Fiind atât de sinceri precum tu,

Supus ai fost şi credincios în sine

Când steaua în părul tău căzu.

 

Nu ai ştiut nicicând ce-i nepăsarea,

Mereu în gânduri multe-ai adunat,

În al tău sat ţi-ai presărat sudoarea,

Cu ai ţăranilor copii ai existat.

 

Le-ai pus în mână tocul şi curajul

Să ştie preţul pâinii strâns cu greu,

Ţi-ai revărsat durerea şi amarul

Şi ei te-au înţeles cu tâlc mereu.

 

Dar multă vreme a trecut de-acuma,

Îmbătrânit la drum priveşti, decazi,

Şi-acei copii de ieri naivi cu gluma,

Îşi duc povara zilelor de azi.

 

Iar tu cu-o carte-n mână la fereastră

Mai treci cu ochii nişte povestiri,

Tăcut frămânţi prin lacrima albastră

Comoara vieţii plină de-amintiri.

Vă mulțumesc mult și vă doresc succese frumoase în continuare! La revedere!

Galina MARTEA,

 

IMG_4165Intervenția Vitaliei Pavlicenco:

Si eu sunt profesoara de formatie, ca si parintii, bunicul si sotul meu, Cu toate dificultatile, am venit astazi aici, pentru profesorul Virgil Mindicanu. Pentru ca Virgil Mindicanu este un luptator ca Don Quihote, ca Sisif, privind lupta pentru identitatea romaneasca si constiinta nationala, pentru pedagogia nationala si credinta noastra stramoseasca. A venit la Consiliul Unirii, ca un om consecvent si cu principii, care scrie activ pentru site-ul www.consiliul-unirii.ro. La virsta lui, cind ne gindim si noi sa ne incheiem socotelile cu viata publica, este un unionist activ neobosit, de invidiat pentru ceilalti. Ne inchinam in fata laboriozitatii domniei sale. Astazi, dupa 24 de ani de la proclamarea independentei nerealizate, mai sintem in cautare de solutii – ce sa facem cu aceasta populatie si ce fel de stat e nevoie, cind cuvintele român si unire sunt blamate, Virgil Mindicanu este un stilp de demnitate, pentru ca nu exista demnitate si adevar fara romanism si unionism. In activitatea politica facem, de asemenea, munca de educatie, doar asta e calea pentru a schimba mentalitatea si a nu uita ca prin educatie si munca pedagogilor vom realiza Reintregirea.

Loading Facebook Comments ...

1 Comment

Add a Comment
  1. FOAIA B.U.N.-ă UNIONISTĂ – / 4
    Luna lui Răpciune/sau vinițel/-2015
    ——————————————–––––––––
    o publicație independentă bilunară on-line,
    -cronica și actualitatea unionistă
    din toată Basarabia istorică și din Bucovina de Nord,
    autori: Generația Flacăra Unionistă Anonimă
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––——
    motto:
    NUMAI RE-UNIREA CU ROMÂNIA MARE EUROPEANĂ –
    VECHEA DACIE STRĂBUNĂ
    NE ESTE SALVAREA ȘI REVENIREA LA NORMALITATE !
    – ÎN BAZA RESTABILIRII ACTULUI RE-UNIRII DIN 27 MARTIE 1918
    VOTAT DE SFATUL ȚĂRII DE LA CHIȘINĂU !
    ——————————————————————–––––––––-
    Editorial-
    EVENIMENTUL LUNII SEPTEMBRIE UNIONISTE-
    La 5 Septembrie 2015 la Chișinău s-a creat un nou partid
    -Dreapta Unionistă-
    care își propune realizarea Re-Întregirii națiunii românești
    prin RE-Unificarea juridico-politică, economică, militară,
    diplomatică și socială a Rep. Moldova cu România.
    Grupul de inițiativă – Anica Guțu
    Dorin Dușciac, Anatol Arhire, Vitalie Marinuța,
    Gheorghe Șalaru, Ilie Ilașcu, Alina Ghețiu,
    Maxim Guțu, Victor Sandu, Dan Nicu, etc.
    La deschidere a participat doamna Monica Macovei, europarlamentară de la București și fondatoarea partidulu M10, care a salutat noua formațiune unionistă și a citat din cuvântarea la Bruxelles a Patriarhului Filaret al Ucrainei care a declarat că dușmanul intern
    al Ucrainei este corupția, iar cel extern este Federația Rusă.
    Declarație care se referă și la Rep. Moldova.
    -Un alt vorbitor – liderul ecologist Alecu Reniță a menționat faptul că populația Basarabiei își mai amintește de calitatea școlii românești din perioada interbelică spre deosebire de faptul că la momentul Re-Unirii cu România din 1918 și ieșirea din Imperiul Rusesc, 90% din populația Basarabiei era analfabetă.
    La Noua Dreaptă Unionistă se așteaptă aderarea și a altor personalități unioniste din Chișinău – foștii ambasadori Tudor Panțâru,
    Ștefan Gorda, Iorgu Munteanu, Victor Guzun, ziarista Lenuța Robu,
    colonelul Ion Costaș, scriitorul Ion Druță din Moscova,
    colonel (r) KGB Nicolae Lupașcu, Dumitru Gabura și Mihai Ciubotaru de la basarabialiterara md etc.
    Notă-
    – SIS-temul KGB diversionist din Chișinău a întrerupt curentul electric din aula Universitîții Libere unde s-au ținut lucrărle
    acestui grup de inițiativă.
    – Tot SIS-temul KGB diversionist bălănist
    cu ajutorul teroriștilor de la Tiraspol și Kremlin prin metode psihotronice au creat nori chimici artificiali de-asupra Chișinăului
    ca să descurajeze populația să participe la protestele pașnice
    anti-mafiote din 6 Septembrie.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    =====BUCOVINA DE NORD========
    ——— ♥ȘI TOATĂ BASAⱤABIA E ⱤOMÂNIA♥ ———–
    —————♥—♥—♥—RE-U N I R E!—♥—♥—♥———
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    Nota Noastră
    ––––––––––––
    Este imperios necesar
    – ca Dreapta Unionistă cu doamna Anica Guțu
    – și PNL cu doamna Vitalia Pavlicenco, plus Consiliul Re-Unirii,
    – plus aripa unionistă din PL cu Dorin Chirtoacă și Vicu Untilă
    – plus Forumul Democratic al Românilor din RM
    condus de scriitorul Nicolae Dabija, etc.
    să adere la Blocul Unității Naționale = B.U.N =
    o platformă unionistă creată recent acum în mai 2015,
    sub auspiciile tinerilor unioniști
    IMPERIOS !
    UNIREA TUTUROR FORȚELOR UNIONISTE !

    2.
    Academia Cațavencu de Chișinău –

    După mai mulți ani de demagogie și fățărnicie
    iată că și Mihai Ghimpu, lider PL se declară unionist.
    Oare de ce ? Îi fuge pământul de sub picioare ?

    13 septembrie 2015
    http://infoprut.ro/41127-mihai-ghimpu-mesaj-pentru-unionistii-din-pman.html#comment-12363

    ,,Salut curajul unioniștilor veniți în PMAN! Bravo!!!
    „Vrem Țara înapoi” – spun cei din platforma DA!
    De ce, pentru ca s-o poată fura deja ei, stăpânii lor din umbră.
    Nu, aceasta nu se va întâmpla, pentru că în accepția noastră,
    a unioniștilor, „Vrem Țara înapoi” înseamnă cu totul altceva
    și anume – RE-UNIREA.

    Iată care ar trebui să fie adevăratul sens al sloganului
    VREM ȚARA ÎNAPOI !!!
    Și noi, unioniștii, trebuie să ni-l asumăm,
    nu cei, care în interes meschin, manipulează cu lumea,
    care are tot temeiul să fie nemulțumită…
    Așadar, să ne luăm Țara înapoi,
    pentru a o scăpa de trădători, hoți și nevoi!!!”,
    ––––––––––––––––––––––—————————-
    a scris președintele PL pe contul său de Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

What is 2 + 7 ?
Please leave these two fields as-is:
IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)
Consiliul Unirii © 2015 Frontier Theme